• 0090 342 317 1546

Değerli Erasmus Öğrencileri,

 

Korona salgını nedeniyle Erasmus+ programına katılmak için hazırlıklarını tamamlamış, vize ve uçak bileti almış ancak seyahati gerçekleşmemiş, Erasmus+ programı kapsamında yurt dışına çıkmış ancak dönmek zorunda kalmış ve eğitimine üniversitemizde devam eden, yurda dönmüş ancak Erasmus+ eğitimini programa katıldıkları üniversiteden online alan öğrencilerimiz için aşağıdaki bilgilendirme hazırlanmıştır.

 

1- Erasmus+ Programı kapsamında yurt dışında bulunan ve eğitimine online devam edip programı tamamlayan öğrenciler faaliyet normal gerçekleşmiş gibi değerlendirilecek ve ayrıca herhangi bir masraf için ücret ödenmeyecektir.

Ancak; Faaliyetin olağan Erasmus şartlarında gerçekleştirilememiş olması nedeniyle katılımcının daha sonraki sözleşme dönemlerinde seçimlere katılması halinde kendisine -10 puan uygulanmayacaktır. Dönem sonunda belgelerini teslim etmeleri gerekmektedir.

 

2- Yurda dönüş yapmış ve online eğitimle Erasmus+ eğitimini programa katıldıkları üniversiteden uzaktan tamamlayan öğrenciler de 1. Maddedeki gibi değerlendirilir. Dönem sonunda belgelerini teslim etmeleri gerekmektedir.

 

3- Erasmus+ programı için yurt dışına giden fakat salgın sebebiyle dönüş yapan ve GAÜN’ DE eğitimine devam etmek durumunda kalan öğrencilerimiz için uygun görülen harcamalar belgelendirilmek şartıyla ödenebilecektir.

 

4- Erasmus+ programına seçilmiş ancak seyahati gerçekleşmemiş öğrenciler için, Erasmus+ ile ilgili yapılan harcamalar eğer ötelemeden veya iptalden kaynaklı olarak geri alınamayacak bir harcama niteliğine dönüşmüşse geri alınamadığının ilke olarak belgelenmesi durumunda, belgeler değerlendirilecek ve uygun ise öğrenciye ödemesi yapılacaktır.

 

5- Bu nedenle, madde 3 ve 4’te belirtilen kapsamda yapılan harcamaları aşağıda belirtildiği şekilde dosyalayınız ve ofisimize e-posta veya kargo ile iletiniz.

 

-Öncelikle yaptığınız harcamaların bir kopyasını kendiniz için muhafaza ediniz.

-Bir Excel dosyasına yaptığınız harcamaları liste şeklinde düzenleyiniz. Dosyanın ilk satırına Ad Soyad, Tel:, E-posta, Bölüm, Erasmusa yerleştiğiniz üniversite ve ülke bilgilerini yazınız.

-İsterseniz her belgenin sağ üst köşesine kurşun kalem ile sayı vererek sıralama yapabilir bu sayılara göre Excel tablosunda açıklama yapabilirsiniz.

-Her harcama için açıklama yapınız ve harcama için fatura/makbuz/belge ve iade alınmamış ise geri alınamadığını belirten e-posta/belge vb. ekleyiniz.

-Madde 3’te belirtilen durumda olan öğrenciler e-devlet üzerinden ülkeden çıkış giriş tarihlerini gösteren barkodlu belge oluşturup dosyaya eklemelidir.

-Belgeleri tarayıp intloffice@gantep.edu.tr adresimize eposta ile veya aşağıdaki posta adresimize kargo ile gönderebilirsiniz.

-Gerekli görülmesi durumunda haricen belge talep edilebilir.

 

Not: Ödemelerin ne zaman yapılacağı henüz belirtilmemiştir. Bu belgelerle öğrenciye ödenecek miktarın kabul edilebilir bir harcama olup olmadığı ve ödenecek miktar hesaplanmak üzere çalışma yapılmaktadır.

 

Uluslararası İlişkiler Ofisi

Gaziantep Üniversitesi

27310 Şehitkamil

Gaziantep